Tuesday / January 24 / 2017

Primary School Art Exhibition

image

Secondary School Talent Show

image

Sport in action

image

Message from the Head of Primary School

undefined

Welcome to DIA Primary, I hope you find the information we have presented on our website to be helpful, informative and insightful. We are very proud of our school and the achievements of our students in every aspect of school life.

Dubai is a vibrant and dynamic city and no stranger to rapid change. At DIA, we recognise that expatriate children are often swept along with these changes as families relocate, often to completely new and very different environments. While we are delighted that a large proportion of our students are with us from KG1, we are also sensitive to the needs of children newly arrived in Dubai and student led initiatives like our friendship ambassadors and class buddies provide support for our new friends every year.

As a community of learners, we recognise that Primary education should address academic, personal, social, cultural and athletic development and through the PYP Learner Profile we strive to be successful in all of these areas. Take a look at our After School Activity pages and you will see evidence of a wide range of activities, from Choir to Rugby, Interior Design to Arabic Reading, all intended to enrich the school programme and provide opportunities to extend participation in school life beyond the classroom.

While we do depend upon our expert teaching and support staff to lead learning, we continue to appreciate the help we receive from our volunteers: PADIA, reading parents, class representatives and event planners. This feeling of community within the school representing more than 80 different nationalities has beenrecognised by the Council of International Schools (CIS) the International Baccalaureate Organisation (IBO) and Dubai Schools Inspection Bureau (DSIB), organisations with whom we are proud to be associated.

This year marks the 10th anniversary of Innoventures Educationand we will be celebrating with special events throughout the year. I hope that, through this website, you will be able to get a taste of what Innoventures has to offer now and get a glimpse of the future as we look forward to the next 10 years.

Sincerely,

Tim Richardson

الابتدائية 

 

undefined 

   مرحبا بكم في DIA دبي انترناشيونال اكاديمي الابتدائية، وآمل أن تجدوا هذا الموقع غنيا بالمعلومات النافعة والدقيقة. نحن فخورون جدا بمدرستنا وإنجازات طلابنا في كل جانب من جوانب الحياة المدرسيّة.

دبي مدينة نابضة بالحياة والحيوية وليس مستغربا عليها هذا التغير السريع. في دبي انترناشيونال اكاديمي ، نحن ندرك أن الأطفال المقيمين " الأجانب" غالبا ما يحتاجون إلى أن يألفوا ويتعايشوا جنبا إلى جنب مع هذه التغييرات حيث تتنقل أسرهم إلى بيئات جديدة تماما ومختلفة جدا. بينما نحن سعداء بأن نسبة كبيرة من طلابنا هم معنا منذ KG1، ونحن نستشعر أيضا وبكل اهتمام احتياجات الأطفال الذين يصلون حديثا إلى دبي، ولهذا يقوم الطلاب بمبادرات الصداقة ورابطات الرفقاء من خلال تقديم الدعم لأصدقائهم الجدد وذلك كل عام.

 نحن ندرك أن التعليم الابتدائي ينبغي أن يتناول التطوير الأكاديمي والشخصي والاجتماعي والثقافي والرياضي ومن خلال برنامج السنوات الأولىPYP نسعى جاهدين إلى النجاح في كل من هذه المجالات.

من خلال تصفحكم لموقعنا وبالأخصّ صفحات النشاط المدرسي سترون الأدلّة على وجود مجموعة واسعة من الأنشطة مثل: لعبة الركبي، التصميم الداخلي ، القراءة باللغة العربية وكلها تهدف إلى إثراء برنامج المدرسة وتوفر فرصا لتوسيع المشاركة في الحياة المدرسية خارج الفصول الدراسية.

ومع أننا نعتمد على طاقم من الخبراء المؤهلين لقيادة ودعم عملية التعلّم؛ فإننا ما زلنا نقدر تقديرا عاليا المساعدة التي نتلقاها من المتطوعين من: رابطة أولياء الأمور PADIA، و الآباء القارئين وممثلي الصفوف والقائمين على سير ومتابعة التخطيط.

ولقد حظيت مدرستنا بالتقدير من قِبَلِ: جهاز الرقابة المدرسية في دبي (DSIB) ، ومجلس المدارس العالمي (CIS)، ومنظمة البكالوريا الدولية (IBO)  ، كلهم ثمَّنوا عاليا ما تتمتع به مدرستنا لكونها مجتمع يحتضن بداخلها أكثر من 80 جنسية مختلفة ، ونحن فخورون بشراكتنا مع هذه المؤسسات.

يصادف هذا العام الذكرى السنوية العاشرة لمجموعة "إنوفنشرز للتعليم" وسنحتفل بالأحداث الخاصة على مدار العام.

 آمل من خلال هذا الموقع أن تكونوا قادرين على تذوق واكتشاف ما سوف تقدمه لكم إنوفنشرز، وأن تستطلعوا آفاق المستقبل في لمحات حيث إننا بصدد التطلع إلى السنوات العشر المقبلة.

مع خالص التقدير،

تيم ريتشاردسون